1950 COOPER MK4 TYPE 11 F500 F3 STREAMLINER
Il s'agit d'une Recreation réalisée en 1989.Pour rappel, après la guerre, il n'y avait pas de moteur ni d'auto pour se lancer en compétition.
C'est par les 'RACER 500' que la compétition a tout doucement repris dans les années 50.
Un châssis ultra simple et un moteur de moto: JAP, Norton,....
On voit ici Stirling Moss tout jeune déguster une glace (!) appuyé sur sa voiture
Extrait Les grands prix de Monaco F3, Michel Delannoy, éditions du Palmier
Le même avec votre serviteur 64 ans plus tard !Cooper a été un des principaux artisans de ce renouveau.
Celle-ci est entièrement carénée et est d'une grande beauté:
Mais laissons le vendeur en parler:
ORIGINAL CENTRAL CHASSIS WITH ADDED SUB STRUCTURE TO CARRY THE STREAMLINER BODY. NORTON 500 MANX SHORT STROKE TWIN OVER HEAD CAMSHAFT ENGINE, NORTON 4 SPEED GEARBOX AND DIAPHRAM CLUTCH.
CAR STILL HAS
ORIGINAL FACTORY MK4 SUSPENSION, BRAKES, SPRINGS, STEERING WHEEL, COLUMN
AND BOX, PEDALS, GEAR SHIFT LEVER, HAND BRAKE, DIFFERENTIAL, MAGNESIUM
WHEELS AND GOOD PERIOD RUBBER. NEW FUEL TANK AND ELECTRIC FUEL PUMP. NEW
SS MUFFLER TO MEET TODAY NOISE REGULATIONS. NEW SEAT BELTS, NEW
BATTERY, NEW FIRE EXTINGUISHER, ETC ETC.
IMPORTED FROM THE USA
TO AUSTRALIA AND FULLY RESTORED, HAS RUN ONE MEETING ONLY SINCE AND NOW
IN MY COLLECTION, BUT REGRETFULLY OFFERED FOR SALE.
THIS CAR
WAS BUILT BY JACK MAYERS IN THE USA IN 1989 AND COMPETED IN U.S.
Historic Racing, Road Atlanta 1989. THE BODY IS A RECREATION OF THE FAMOUS AND WORLD RECORD CARS THAT COOPER BROKE SO MANY LAND SPEED RECORDS IN THE EARLY 50'S AND CIRCUIT RACED IN LATER YEARS. JOHN COOPER HELPED SUPERVISE AND APPROVED THE BUILDING OF THIS CAR, SUPPLYING JACK WITH FULL SIZE PROFILE DRAWINGS THAT ARE STILL WITH THIS CAR.
Simplicité, sensualité, légèreté...Tout y est: INDDEMODABLE !
Un très bel achat.
Cà coûte aux alentous de 40 000 $, prix départ US
La suivante est un peu différente mais tout aussi attachante....
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire